Θα μπορούσε οπωσδπήποτε κάποιος να αναρωτηθεί τι σχέση μπορεί να έχουν τα κοινωνικά δίκτυα με τον κλάδο των Logistics. Κι όμως, καθώς η δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται, δεν είναι περίεργο που η logistics έχει δημιουργήσει τον δικό της χώρο και έχει δημιουργήσει μια ενεργή κοινότητα σε όλες τις πλατφόρμες. Παρόλο που δεν πρόκειται για την εφαρμογή κάποιου μοντέλου άμεσης χρηστικότητας, η είσοδος του κλάδου στον χώρο έγινε σχεδόν ακούσια μέσω των ανθρώπων του, και τα οφέλη που τελικά προέκυψαν είναι πολλαπλά.
Άνθρωποι σε μια σειρά ρόλων στη βιομηχανία logistics, από τους διαχειριστές της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι τους οδηγούς, έχουν αφήσει το στίγμα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να παρέχουν στον κόσμο μια ματιά της καθημερινή τους ζωής ως οδηγοί φορτηγών και επαγγελματίες logistics, ενώ άλλοι χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες για να προσλάβουν ενδιαφερόμενους επαγγελματίες logistics και να αυξήσουν τη γενική ευαισθητοποίηση σχετικά με τα ins-and-outs της βιομηχανίας logistics στο κοινό.
Εντοπισμός μεταφοράς
Ο εντοπισμός των μεταφορών, από τα τρένα μέχρι τα φορτηγά, ήταν πάντα ένα καλά τεκμηριωμένο χόμπι για τους λάτρεις των μεταφορών. Με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσοι ασχολούνται με αυτό το εξειδικευμένο χόμπι έχουν βρει μια κοινότητα ομοϊδεατών ατόμων που μοιράζονται ένα εξειδικευμένο ενδιαφέρον για να μοιραστούν και να αλληλεπιδράσουν.
Πολλοί έχουν μετατρέψει αυτό το χόμπι σε καριέρα με λογαριασμούς αφιερωμένους στον εντοπισμό φορτηγών, εμπορευματικών μεταφορών και πολλά άλλα, και αυτά τα άτομα προσφέρουν μια μοναδική προοπτική στα logistics στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου ο κλάδος επεκτείνεται.
Η ανθρώπινη καθημερινότητα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν διευκολύνει την κοινή χρήση λεπτομερειών της ζωής σας με άλλους, και όσοι μοιράζονται μια μοναδική ή ενδιαφέρουσα οπτική γωνία σε μια συγκεκριμένη πτυχή της ζωής τους μπορούν να δημιουργήσουν ένα κοινό και μια κοινότητα ανθρώπων με κοινό ενδιαφέρον ή εκείνων που θέλουν να βλέπουν πίσω από τα παρασκήνια τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν.
Οι οδηγοί για εταιρείες logistics και courier χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο για να εμφανίσουν πώς μοιάζει μια μέρα στην επαγγελματική τους ζωή. Αυτό επιτρέπει στους θεατές να κατανοήσουν καλύτερα τι είναι μια μέρα στο δρόμο ως οδηγός παράδοσης και τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν στην παράδοση των αγαθών στα οποία βασίζονται οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις.
Αν έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς λειτουργεί η παράδοση αυθημερόν ή πώς τα αγαθά σας φτάνουν από το σημείο Α στο Β, τότε μπορείτε απλώς να βρείτε την απάντηση που ψάχνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από δέματα μέχρι υπηρεσίες παράδοσης φαγητού, πολλοί ασχολούνται με αυτή την παρασκηνιακή ματιά στους ταχυμεταφορείς που κρατούν τον κόσμο των παραδόσεων σε λειτουργία.
Γυναίκες οδηγοί φορτηγών
Οι γυναίκες έχουν επίσης χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναδείξουν την επαγγελματική τους ζωή σε μια παραδοσιακά ανδροκρατούμενη βιομηχανία. Το περιεχόμενό τους προσφέρει μια φρέσκια και μοναδική εικόνα για τις προκλήσεις και τις περιπλοκές του να είσαι γυναίκα οδηγός φορτηγού. Καθώς όλα γύρω μας αλλάζουν, σύντομα ενδέχεται η εργασία στον χώρο αυτό να πάψει να απωθεί το γυναικείο φύλλο.
Επιμόρφωση και διαμοιρασμός της γνώσης
Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο όπως το YouTube, το TikTok και το Instagram έχουν γίνει πλατφόρμες για επαγγελματίες και ειδικούς της βιομηχανίας logistics για να μοιραστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους σε όσους ενδιαφέρονται για τον τομέα της εφοδιαστικής. Στις μέρες μας, η δυνατότητα μεταφοράς τεχνογνωσίας μέσα από την τεχνολογία είναι εντυπωσιακή - και το κυριότερο - αποδοτική.
Μέσα από αυτές τις πηγές μπορεί κάποιος να παρατηρήσει παγκόσμια γεγονότα στον κλάδο της εφοδιαστικής, βίντεο και εικόνες από εργασίες και εξελίξεις σε λιμάνια και Logistics Hubs όλου του κόσμου, να επισκευθεί εικονικά διάφορες εκθέσεις και να αποκτήσει γνώσεις που παλαιότερα και κάτω από άλλες συνθήκες δε θα μπορούσε καν να διαννοηθεί. Η πολύτιμη αυτή πηγή γνώσεων μέσω εμπειριών άλλων επαγγελματιών του κλάδου ανά τον κόσμο δε θα μπορούσε να μείνει αναξιοποίητη.
Ανθρώπινο δυναμικό
Ορισμένοι επαγγελματίες στρατολόγησης προσωπικού έχουν επίσης αρχίσει να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσουν ενδιαφερόμενα άτομα και να τους παρέχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να ξεκινήσουν τη βιομηχανία της εφοδιαστικής. Για τις επιχειρήσεις Logistics είναι πολύ σημαντικό οι άνθρωποι που προσεγγίζουν να έχουν ήδη μία εικόνα του κλάδου, και ο χώρος των κοινωνικών δικτύων είναι ένας χρήσιμος τρόπος να επιτευχθεί αυτό. Ένα δραστήριο κοινωνικά άτομο που εμφανίζει με ικανοποιητικό τρόπο τα σχόλια και τα ενδιαφέροντά του για τον κλαδο των Logistics, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα αποδοτικό στέλεχος για μία επιχείριση της εφοδιαστικής.
Επιχειρήσεις με κύρος
Ένα επιπλέον όφελος για τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής είναι το κύρος που αναπτύχθηκε σχετικά με τον κλάδο. Τα κοινωνικά δίκτυα ανέδειξαν με απλό και κατανοητό τρόπο στο ευρύ κοινό, ότι οι επιχειρήσεις Logistics δεν είναι απλώς μία αποθήκη με φορτηγά που πηγαινοέρχονται, αλλά σύγχρονες και ολοκληρωμένες επιχειρήσεις. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται, η πολυπλοκότητα του μεταφορικού έργου, τα σύχρονα τεχνολογικά μέσα που εφαρμόζονται, ο συνολικός σχεδιασμός των διαδικασιών της ασφάλειας και της τήρησης των ευρωπαϊκών κανονισμών, όλα αυτά αλλά και πολλές ακόμη πτυχές του κλάδου είναι πλέον προσβάσιμες στον κόσμο μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Το μέλλον των Logistics στα Social Media
Μια γρήγορη αναζήτηση στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αναδείξει την τεράστια παρουσία που έχει η βιομηχανία logistics σε όλες τις πλατφόρμες. Μέχρι τη στιγμή που γράφτηκε, το #logistics έχει πάνω από 420 εκατομμύρια προβολές στο TikTok και 2,6 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Instagram. Σε έναν κλάδο που συχνά δεν είναι καλά κατανοητός από το κοινό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πραγματικά παρέμβει και προσφέρουν μια απλοποιημένη ματιά στη βιομηχανία logistics.
Αυτή η πρωτοφανής εικόνα από ανθρώπους του κλάδου βοήθησε να δοθεί ένα πρόσωπο και μια ανθρώπινη πινελιά στη βιομηχανία logistics. Καθώς ο κόσμος των logistics μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους ξένους, αυτό βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν τι είναι η βιομηχανία logistics και βοηθά τις εταιρείες και τα άτομα που εργάζονται στον κλάδο να δημιουργήσουν κοινότητες και να αναπτύξουν σχέσεις με το κοινό τους.
Στο μέλλον, μπορούμε να περιμένουμε ότι η βιομηχανία logistics θα έχει ακόμη μεγαλύτερη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περισσότερες εταιρείες logistics και courier, καθώς και άτομα εντός του κλάδου εντάσσονται στις πλατφόρμες και μοιράζονται τις μοναδικές γνώσεις και τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.